понеділок, 19 жовтня 2015 р.

10 клас

Тема 2: Основні інформаційні джерела. 
              Журнали, довідники, енциклопедії.


Успішність проекту багато в чому залежить від повноти, якості, достовірності вихідної інформації. При роботі над проектом можна використовувати традиційні джерела інформації: журнали, книги, довідники, посібники, енциклопедії. При пошуку інформації доцільно складати бібліографічний список використаної літератури.

1. Довідково-бібліографічний апарат бібліотеки.


Для пошуку літератури, що містить необхідні відомості, варто звернутися в бібліотеку (шкільну, районну, міську й ін.). Для пошуку джерел ви можете використовувати довідково-бібліографічний апарат бібліотеки, що складається з алфавітного й систематичного каталогів, систематичної картотеки статей і електронного каталогу.


В алфавітному каталозі бібліографічні записи розташовуються за абеткою. Ним доцільно скористатися в тому разі, якщо у вас є конкретний список літератури й вам необхідно уточнити місцезнаходження джерела в бібліотечному фонді.


У систематичному каталозі бібліографічні записи розташовані за певними галузями знань. Індекс потрібного розділу можна з'ясувати за ключовим словом (наприклад, «техніка»).


Якщо в бібліотеці створена автоматизована інформаційно-бібліотечна система, то можна скористатисяелектронним каталогом. Це машиночитальний бібліотечний каталог, який працює в режимі реального часу і є центральною ланкою бібліотеки. В електронному каталозі зберігаються дані про книжковий фонд бібліотеки та про періодичні видання.


2. Принципи складання бібліографічного списку.


З моменту визначення теми проекту доцільно почати складання списку літератури (бібліографічного списку) з даного питання. У список літератури рекомендується включати вітчизняні й закордонні джерела, що досить широко висвітлюють розглянуту проблему. Список в обов'язковому порядку повинен мати заголовок, що характеризує його зміст, наприклад: «Список використаної літератури» або «Список джерел». Особливої уваги варто надати угрупованню матеріалу в бібліографічному списку.
 Існують такі способи групування записів: 
- алфавітний;                                                                                                  
- систематичний;                                                                                          
- хронологічний;
- за розділами роботи;
- у порядку згадування в тексті.

Можна вибрати кожен із наведених способів групування. Але якщо список порівняно невеликий за обсягом, то рекомендується зупинитися на алфавітному способі групування матеріалу. У цьому випадку прізвища авторів або заголовки (якщо автори не зазначені) розміщують за абеткою. Роботи одного автора також розташовують за абеткою заголовків. Твори авторів з однаковим прізвищем упорядковують за ініціалами. Якщо при підготовці роботи були використані документи іноземними мовами, то їх розташовують після вітчизняної літератури за латинським алфавітом. Усі документи мають суцільну нумерацію залежно від місця в списку.
Приклад:Кибалова, Л. Иллюстрированная энциклопедия моды / О. Гербенова, М. Ламарова.— СПб.: Артйя, 1998.— 603 с; ил.

Практична робота.
Вибір теми проекту.
Пошук інформації для проекту


Матеріали: список тем для виконання проекту, журнали, довідники, енциклопедії.


Послідовність виконання
1. Виберіть тему для проектної діяльності (зі списку, запропонованого вчителем) або запропонуйте свій варіант.
2. Обґрунтуйте актуальність обраної проблеми. Запропонуйте гіпотези й завдання в межах обраної проблеми. Визначте тему проекту, форму його реалізації (оформте відповідний реферат).
3. Визначте можливі джерела інформації, необхідної для виконання проектного завдання, і місце, де ці джерела слід шукати.
4. Складіть бібліографічний список літератури.
5. Складіть план роботи над проектним завданням.
6. Визначте зміст кожного етапу й обов'язки кожного учасника проекту.
7. Виберіть форму продукту й вид презентації результатів проектування.
8. Оформіть підготовлені матеріали й складіть портфоліо вашого проекту.

Немає коментарів:

Дописати коментар